Kinnisvaraarendajad on hakanud taas libedale teele astuma – kodulehtedel peibutatakse uusi kliente võltsbroneeringutega, mis peaksid näitama, justkui kaup on atraktiivne ja müüb hästi.
Pindi Kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman ütles, et üldine turundusideoloogia ei laida heaks mõne korteri broneerituks märkimist olukorras, kui sellele on tegelikult ka huviline olemas, ehkki ta pole veel rahalist sissemakset teinud.
„Kui aga ülikallite kesklinna arendusprojektide omanikud või müügikorraldajad näitavad oma kodulehtedel, et ainult üks kuu peale saja korteri müüki paiskamist on neist pooled müüdud, on tegemist alatu pettusega. Eesti kinnisvaraturul pole 3000-eurose ruutmeetrihinnaga projekte, mis müüksid ennast enne avalikuks tulemist poolenisti välja. Erandiks oli Skyline projekti linna- ja merepoolne vaade,“ sõnas Sooman. Ta sõnas, et massiline võltsbroneeringute märkimisega tegeletakse eelkõige kesklinna kehvalt müüdud projektide puhul, mujal piirkondades vastab müügistatistika enam-vähem tegelikkusele.
„Ostjatel tasub olla ettevaatlik ja pigem peaksid arendajad oma hinnapoliitika üle vaatama, sest kallite korterite segmendis konkurents aina kasvab ja ostjaid kõikidele lihtsalt ei jätku,“ lisas Sooman.