Kuna esimesed öökülmad on käes ning valjud tormituuled teevad puulehtede lahti sakutamisel ka oma töö, siis on juba lähiajal oodata paljude poolt sügavat põlgust tekitavate lehepuhurite tänavatele ilmumist.
Pindi Kinnisvarahalduse tegevjuht Ronald Tõnisson ütles, et lehepuhurid ja neid opereerivad puhastusteenindajad on muutunud aastate jooksul koleda ilma kõrval sügisõuduse võrdkujudeks.
„Puhurite operaatoreid sõimatakse, ähvardatakse, vahel sunnitakse neid objektilt lahkuma. Paljudele ei meeldi varahommikune mürin, aga kui puhur pannakse tööle näiteks keskpäeval, siis häirib see omakorda seenioreid ja koduste väikelastega peresid,“ kirjeldas Tõnisson.
„Paraku on nii, et korrashoiufirmad ise üldse lehepuhureid ei eelistaks. Sellega töötamine on füüsiliselt raske ning suur müra ruineerib ka töötajate enesetunnet. Lehepuhuriga lehtede koristamine on aga tellijale kordades odavam, kui rehade ja muude riistadega töötamine.”
Võta pakkumine lehekoristuseks siit
„Haldur selgitab“ on Pindi Kinnisvarahaldusse igakuine teavitusformaat, kus selgitatakse lihtsalt ja lühidalt, millega majaelanikud ja korteriühistud tulenevalt hooajast, seadusemuudatustest ja muudest olulistest sündmusest arvestama peaksid.
Kinnisvaraturism on läbi, alles on jäänud pärisostjad
Aastaid on inimesed lõbustanud ennast sellega, et tutvutakse erinevate kinnisvaraobjektidega ilma igasuguse plaanita neid osta. Praeguse majandusolukorratõttu hoitakse ennast aga viisakalt eemale, sest unistamise aeg on hetkel läbi.
„Inimesi, kes käivad müügis olevaid objekte vaid uudishimust külastamas, nimetatakse sektorisiseselt hellitlevalt kinnisvaraturistideks,“ ütles Pindi Kinnisvara põhja ja ida regiooni juht Kristen Oliver Rattasepp.
„Viimase aasta jooksul on kinnisvaraturistide hulk pidevalt vähenenud ja praeguseks on nende arv muutunud pea olematuks. Vahel satub ikka naaber naabri korterit vaatama, aga kui uudishimu üldse kuidagi põhjendatuks saab pidada, siis see on vähemalt mingisugusegi põhjendusega. Sellist asja, et objekti käib külastamas 20 inimest, kuid tegelikke ostuhuvilisi on kaks või kolm, aga enam ei kohta,“ rääkis Rattasepp.
„Ühelt poolt näib, nagu maaklerite ja ka varaomanike elu oleks lihtsamaks läinud, aga tegelikult on terve müümisprotsess oluliselt muutunud. Praeguses turufaasis on küll iga teine või kolmas huviline juba ostja, sest turistid hoiavad viisakalt endale üle jõu käivate varade uudistamisest eemale. Kuna aga pakkumisi on palju ja nõudlus üsna madal, siis nende mõne inimese kohale meelitamiseks tuleb omakorda oluliselt rohkem tööd teha – alates pilkupüüdvamate fotode ja objektitutvustuste loomisest ja lõpetades laiema turunduskanalite valikuga. Ning kui ostja lõpuks sõelale jääb, tuleb tema eest väga palju asju ära teha kuni parima laenupakkumise organiseerimiseni välja,“ selgitas ta.