Pindi Kinnisvarahalduse tegevjuht Ronald Tõnisson selgitab, mida haldusfirma valikul tuleb kindlasti silmas pidada.
„Mõni juhatus on kõige organiseerimisest lihtsalt väsinud, aastakümneid truult trepikodasid lapiga nühkinud naabrionu on vanaks jäänud või olemasolev haldusfirma on viisakalt öeldes käki kokku keeranud – need soovitused kehtivad iga stsenaariumi korral,“ kinnitas ta.
1) Tellitakse liiga „õhuke“ püsipakett. „Sellega saab igakuise fikseeritud tasu küll alla, aga kui näiteks avariijärelevalve jäetakse paketist välja, siis mingi õnnetuse korral tekib totaalne peata olek. Teine näide puudutab kasvõi trepikodade koristamise intervalli – kui tund peale koristamist jalutab terve perekond porise ilmaga trepist üles ja nende jalajäljed rõõmustavad majaelanikke terve nädala, siis oleks kohatu näidata näpuga halduri peale, sest tegelikult on ühistu soovinudki trepikodade koristust kord nädalas,“ rääkis Tõnisson.
2) Majasiseste teenuste kontrolli tegemata jätmine. „Kui korrashoiufirmal pole palgal oma hooldustehnikut või elektrikut ning kõiki töid teevad allhankijad, siis on paratamatu, et töid tehakse aeglasemalt ja ka pisikeste asjade parandamine võib võtta nädalaid. Avarii korral reageerime meie näiteks kolme tunni jooksul!“ ütles Tõnisson.
3) Kõikide teenuste tellimine erinevatest kohtadest. „Sisekoristus siit, välikoristus sealt, tehnohooldus kolmandast kohast ning raamatupidamine neljandast ja seda peab omakorda orkestreerima haldur viiendast firmast. Mis saab küll valesti minna, kui tekib olukord, kus need inimesed peavad omavahel kiirelt suhtlema?“, küsis Tõnisson retooriliselt.
4) Ostetakse hinda. „Kulunud käibefraas juba ütleb, et sa saad seda, mille eest maksad,“ lausus Tõnisson. „Muidugi ei ole põhjust arutult üle maksta, kuid alampakkumise võitja valimised lõpevad tavaliselt ühtemoodi – poole aasta pärast hakatakse jälle uut haldusfirmat valima, sest küll ei ole neil varutööjõudu haiguste- ja puhkuseperioodiks või küll on jälle auto katki. Neid stsenaariumeid on palju. Õiglase hinna eest saadakse ka õiglane teenus, millega maandatakse just need riskid ära, et lihtsalt pole töötegijaid,“ lisas Tõnisson.
„Haldur selgitab“ on Pindi Kinnisvarahaldusse igakuine teavitusformaat, kus selgitatakse lihtsalt ja lühidalt, millega majaelanikud ja korteriühistud tulenevalt hooajast, seadusemuudatustest ja muudest olulistest sündmusest arvestama peaksid.